Performance
Department.

Contentmarketing

Van contentstrategie tot contentcreatie: maak impact en behaal je doelen!

Reclame kijk je omdat het moet. Ooit een reclameblok voor je plezier opgezet? Precies. Content kijk je daarentegen omdat je het wilt zien. Consumenten zoeken naar content omdat het een verhaal vertelt en iets toevoegt. Traditionele reclame schreeuwt “Koop mij, ik ben de beste!”. Content raakt, emotioneert en zet aan tot actie.

Content is geen reclame, maar werkt wel in het voordeel voor jouw bedrijf. Een soort wolf in schaapskleren. Contentmarketing betekent het creëren en verspreiden van content die aansluit op een vooraf bepaalde behoefte, met als doel nieuwe relaties opbouwen en bestaande relaties versterken.

Inspelen op behoeften

Door content te creëren die je potentiële en huidige klanten echt helpt, speel je in op de behoefte. Zo creëer je communicatie en interactie, plus je denkt mee met je klant. Dat straalt dan weer professionaliteit, betrouwbaarheid en autoriteit uit. En dat zorgt dan uiteindelijk voor meer leads. (En dat wil je.)

Contentmarketing is echter erg breed, waardoor de inzet verschilt per onderneming. Het enige belangrijke is dat het iets moet toevoegen aan de belevingswereld van je doelgroep. Of dit nu een videoserie, wekelijkse blog of column over lekkere taart is. Content die je (potentiële) klant helpt. In het juiste formaat, via het juiste kanaal en op het juiste moment.

Follow us

We send out a newsletter every month full of latest news, tips and tricks.

contactcontact

Donauweg 10, 1043 AJ Amsterdam
(020) 261 89 39
Open: 08:30 - 18:00
© 2020 Performance Department