Telefoons die constant blijven rinkelen
15%
jaarlijkse omzetstijging
5
jaar succesvolle
samenwerking
Client
WePaypeople
Industry
Financieel
Our expertise
SEO, SEA, lead generatie, e-mailmarketing
BRIEFING

Voordat payrollorganisatie WePayPeople luisterde naar de huidige naam, heette het bedrijf Payroll Works. De naamswijziging van flink wat jaren geleden, kostte helaas meer dan alleen het vervangen van een aantal letters op de gevel:

  • de naamsbekendheid verdween
  • de rankings kelderden of verdwenen
  • er werd niet meer gebeld
  • de website werd niet meer bezocht

Kortom: het bedrijf moest praktisch opnieuw beginnen. Onder leiding van Performance Department werd dit snel hersteld en overtrof het zelfs alle verwachtingen.

WOW!
15%
jaarlijkse omzetstijging
KOEN 020 - 2618939
koen@performance department.nl

Het plan van Performance Department was de basis voor de duurzame onlinemarketingstrategie waar we tot op de dag van vandaag nog steeds mee werken. Vanuit de gedachte; zet alle leadkanalen niet als losse onderdelen in, maar als componenten van een groter geheel, werd er nagedacht over manieren om verschillende marketingmiddelen in te zetten:

  • zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • zoekmachineadverteren (SEA)
  • e-mailmarketing
  • socialmediamarketing
  • socialmedia-advertising
  • contentmarketing

Deze strategie bouwen we tot op de dag van vandaag uit, inspelend op de behoeften van de markt. Zo voegden we in 2019 Instagram, Youtube en een eigen leadleverancier – een low-budget-payrollbedrijf – toe, maar staken we minder tijd en budget in socialmedia-advertising.

15%
jaarlijkse omzetstijging
5
jaar succesvolle
samenwerking
WOW!
5
jaar succesvolle samenwerking

Omdat WePayPeople niet één concrete doelgroep heeft, denken we continu na over alle soorten doelgroepen. Kortom: we maken content die de volledige doelgroep bereikt en aanspreekt. En niet maar 40% van de potentiële doelgroep.

Nu, vijf jaar later, plukt WePayPeople nog steeds de vruchten van de door Performance Department geoptimaliseerde onlinemarketingstrategie. Het niet inzetten van kanalen als losse onderdelen, maar als tandwieltjes in een grotere machine, zorgt al vijf jaar lang voor een omzetgroei van 15-20% en geen moment rust voor alle sales- en accountmanagers. Ook niet tijdens een pandemie.

Follooowus
Follooowus
Follooowus