Performance
Department.

WePayPeople

Een duurzame strategie die de telefoons bij WePayPeople blijvend liet rinkelen.

Wat was de situatie?

Voordat payrollorganisatie WePayPeople luisterde naar de huidige naam, heette het bedrijf Payroll Works. De naamswijziging van flink wat jaren geleden, kostte helaas meer dan alleen het vervangen van een aantal letters op de gevel:

  • de naamsbekendheid verdween
  • de rankings kelderden of verdwenen
  • er werd niet meer gebeld
  • de website werd niet meer bezocht

Kortom: het bedrijf moest praktisch opnieuw beginnen. Onder leiding van Performance Department head honcho Koen Bol – toen werkzaam voor WePayPeople en verantwoordelijk voor de online leadgeneratie – werd er nagedacht over een nieuwe, effectieve en vooral duurzame strategie.

Performance Department; the prequel

Dit plan de campagne bleek later de blauwdruk voor ons onlinemarketingbureau in Mokum, tot op de dag van vandaag nog verantwoordelijk voor de online leadgeneratie van WePayPeople.

Wat was de oplossing?

Het plan van Koen en consorten was de basis voor de duurzame onlinemarketingstrategie waar we tot op de dag van vandaag nog steeds mee werken.

  • zoekmachineoptimalisatie (SEO)
  • zoekmachineadverteren (SEA)
  • e-mailmarketing

Wat leverde het op?

  • Roodgloeiende telefoons, waardoor koud bellen voor de sales- en accountmanagers verleden tijd werd
  • Duurzame leadgeneratie via een strategie die geen aanpassing vergde tijdens de corona-uitbraak
  • 15-20% omzetgroei uit leadgeneratie, vier achtereenvolgende jaren (2015 - 2019)

contactcontact

Donauweg 10, 1043 AJ Amsterdam
(020) 261 89 39
Open: 08:30 - 18:00
© 2020 Performance Department